גלוסיבוקס ספטמבר


עבר עוד חודש והגיע הזמן לקופסת ספטמבר, ואני מודיעה מראש שלאחר שקיבלתי כבר 9 קופסאות אדבר בפוסט הזה קודם כל על תחושות ורגשות.

כחברה בקבוצת הספוילרים בפייסבוק, ידעתי פחות או יותר מה עתיד להגיע וכבר כשראיתי את הספוילר הראשון שהופיע לקראת אמצע ספטמבר - חשתי אכזבה.
5 מוצרים- 3 בגודל מלא, אחד בגודל מוקטן ודוגמית של בושם? וכולם שייכים לגזרת מוצרי הטיפוח, ללא מוצר איפור אחד לרפואה? (מצטערת, אבל לק בעיני הוא לא איפור).
בואו נאמר בעדינות שזו לא הקופסה החגיגית (וכן, אפילו המרגשת) שציפיתי לה לרגל החגים.

בגיליון "לאישה" שיצא לקראת ראש השנה, התפרסם ראיון עם דן מנו, מנכ"ל גלוסיבוקס ישראל, שעסק ברובו בחייו לפני ואחרי ההשתתפות ב"הישרדות" וחלקו האחרון הוקדש לנושא הגלוסיבוקס.
עניין אותי מאוד לקרוא את הכתבה הזאת כדי להבין איך הוא הגיע בכלל לעמוד בראש מיזם נשי כל כך והאם מאז שהמיזם עלה לאוויר נעשו הפקת לקחים ותהליך של שיפור.

לאמירה של הכתבת "היו גם תלונות כלפי החברה על הבטחות לקבל מוצרי יוקרה כשבפועל הם קיבלו מוצרים כחול-לבן" הוא ענה "אני משתדל שהקופסאות יהיו מאוזנות. יש מוצרים שהם הטופ של הטופ, כמו גרלן וקריטה ויש יותר עממיים. לקוחות התלוננו, כי בגלוסיבוקס אישה לא יודעת מה היא תקבל בקופסה. זה אמור להיות חלק מהכיף. קשה לצפות מה הצרכנים יאהבו, אבל אנחנו מרגישים את הציבור"
ועל השאלה "למה נשים צריכות לשלם על דוגמיות של מוצר שאפשר לקבל בחינם ברשתות הפארם"? התשובה שלו הייתה "את רוב המוצרים שאנחנו שולחים אי אפשר להשיג ברשתות הפארם. זה נכון שאם תקני קרמים באלף שקל של אסתי לאודר, תקבלי ערכה או מוצר שיהיה אצלנו. אבל כאן את מקבלת הביתה את המוצרים. החוויה נעימה וכיפית. אנחנו דואגים ששווי המוצרים בקופסה יעלה על המחיר שהלקוחה משלמת, ואני יכול לעשות לך את המתמטיקה בשנייה. החוויה היא ההתנסות, ההפתעה, העובדה שאת נותנת לעצמך מתנה, ומי שלא רואה את זה כך, לא נהנית".
לתחושתי יש פה חוסר הבנה בסיסית - של הלקוחה, של הצרכים שלה ובעיקר של השירות שהיא מצפה לקבל.

אני חוששת שגלוסיבוקס הניחו שבגלל שהם מביאים בשורה חדשנית לנשות ישראל, הן תהיינה אסירת תודה ומוכנות לספוג הכל. כשזה לא קרה, כי נשות ישראל שעושות מנוי לכזה מיזם הן דווקא לרוב צרכניות קוסמטיקה מודעות ומבינות עניין, והתחיל הבאזז השלילי בנושא (שתמיד ימשוך יותר תשומת לב מהחיובי, במידה ויש גם כזה), גלוסיבוקס פשוט לא הצליחו להבין את "כפיות הטובה"...
ואז הם התחילו לעשות טעויות ששידרו לחץ, כמו מחיקת תגובות וחסימת מנויות מדף הפייסבוק שלהם וסגירת שירות הלקוחות הטלפוני, ובכך רק החמירו את המצב.

אבל גם בנקודה הזאת אני אישית עדיין לא ויתרתי והמשכתי לנסות ולבחון את המיזם לפי מה שחשוב עבורי -
  • תמורה שווה למחיר בקופסה
  • תמהיל מוצרים הוגן בתוך הקופסה (גודל, כמות, יחס מוצרי איפור-טיפוח) 
  • תמהיל קופסאות הוגן, בין כלל הקופסאות השונות שחולקו באותו החודש.
3 הפרמטרים הללו התאפיינו בזגזוג - היו חודשים בודדים שהרגשתי ששלושתם מאוזנים, היו חודשים שהקופסה שלי הייתה רק "סבירה" ואז זה היה מאוד מרגיז לראות שמנויות אחרות קיבלו קופסאות "טובות" יותר, ויש חודשים כמו החודש שבהם אני באמת שלא יודעת איך להגיב על תמהיל המוצרים בקופסה.

כל מי שמבין קצת בשיווק יודע שאם יש משהו שיגרום לצרכן לנטוש, ובטח ובטח כשמדובר בצרכן הישראלי, זו ההרגשה שהוא "פראייר" בצורה זו או אחרת - וזה שהקופסאות יותר מאכזבות מאשר משמחות בעיני בהחלט מתחילה לייצר אצלי את ההרגשה הזאת.


ועכשיו בואו נדבר על קופסת ספטמבר שלי:


גלוסיבוקס




גלוית שנה טובה




המוצרים




גלוית ספטמבר





השמן לשיער L'oreal Paris Elvive בגודל מלא (100 מ"ל):


שמן לשיער של לוריאל


מתואר כשמן רב שימושי לטיפוח השיער הניתן לשימוש ב-3 צורות:
- הזנה לפני חפיפת השיער
- הגנה על השיער לפני עיצובו
- השלמת תהליך טיפוח השיער לקבלת שיער רך ומבריק

יש לי שיער רגיל, חלק ובריא מטבעו (אם כי בחילופי עונות הוא עלול קצת "להשתגע"-יובש ואפילו קצת קשקשת למשל) כך שאני כמעט ולא משתמשת במוצרים משלימים מלבד השמפו והמרכך, ואם בכל זאת אני רוצה לשים משהו אז זה יהיה קרם ולא שמן שמיד עושה לי קונוטציות של לכלוך.
לכן ניגשתי לנסות את המוצר הזה תחת הסתייגות, על שיער לח לאחר החפיפה, ושמחתי מאוד לגלות שמדובר במוצר מצוין.
השיער שלי קיבל ברק יפה וריח נעים וממש לא הרגיש לי כשומני. חשוב רק לשים לב להניח אותו על קצוות השיער ובשום פנים ואופן לא להגיע איתו (או עם כל מוצר שמנוני אחר, לצורך העניין) לאזור הקרקפת.






לק של essie בגודל מלא:


לק


הגוון נקרא Skirting the issue שהוא אדום בורגונדי, משמע אדום עם סגלגלות - "צבע יין".
אהבתי את הלק הזה, המתאים מאוד לעונת החורף, עד כדי כך שאני חורגת הפעם ממנהגי ומעלה גם תמונת "live" שלו (2 שכבות של הלק ומעל שכבת מייבש לק של Seche Vite שהיה בגלוסיבוקס מאי):


ככה זה נראה






Beautifying eye lotion בגודל מלא של ofra:


Beautifying eye lotion


הוא מוגדר כמוצר רב שימושי, המפחית נפיחויות ומסייע במניעת היווצרותם של עיגולים שחורים מסביב לעיניים, מרגיע ומחייה עיניים אדומות ומסיר איפור (קל בלבד).
נתקלתי בהמון תהיות, פרשנויות והתלבטויות לגבי איך משתמשים במוצר הזה, והיות והייתי לפני כשבוע וחצי בסדנה למאפרות שהתקיימה בבית עפרה קוסמטיקס, ניצלתי את ההזדמנות לשאול אותם על מה מדובר.
אז בעיקרון המוצר הזה מיועד לקוסמטיקאיות ומאפרות, שרוצות "להרגיע" את עיני הלקוחה במהלך הטיפול/לפני האיפור וכמובן גם לכל אחת שרוצה לעשות זאת לפני שהיא מתחילה להתאפר.
לוקחים 2 פדים של צמר גפן ושמים עליהם את החומר, מומלץ להכניס אותם למקפיא לכמה דקות, ואז מוציאים, שוכבים ומניחים אותם על עיניים עצומות למשך 5-7 דקות.
אני מודה שמעולם לא הבנתי את הצורך במוצרים מסוג זה לשימוש אישי ומצאתי אותם בעיקר כטורדניים ומבזבזי זמן יקר, אלא אם אני בטיפול פנים אצל הקוסמטיקאית וזה חלק ממהלך הטיפול.
ניסיתי אותו מספר פעמים ולא הבחנתי באיזושהי השפעה, אני מניחה שנדרש שימוש לאורך זמן ארוך יותר כדי להיווכח אם (לפחות במקרה שלי) הוא אכן מצליח במניעת היווצרותם של עיגולים שחורים מסביב לעיניים.
אם למישהי יש ניסיון מוצלח עם המוצר הזה - אשמח כמובן שתשתף בתגובות.






תרחיץ ניקוי לעור שמן של Cetaphil:


תרחיץ ניקוי לעור שמן


הגיע בגודל טראוול סייז שמצוין עליו במפורש שהוא מיועד לעור שמן ואילו בגלויה של גלוסי נרשם שהוא מיועד לעור רגיל עד שמן.
מעבר לפער הזה שיכול לעשות את ההבדל עבור בעלות עור רגיל/שמן מדובר במוצר בעל ריח תרופתי מתקתק, ומהיכרותי עם מגוון מוצרי ניקוי לסוגי עור שונים ממש אין סיבה לריח הזה, כי גם אם מדובר במוצר וותיק תמיד אפשר לעשות לו "מתיחת פנים".
ניסיתי אותו בכל זאת (מי שעוקבת אחרי הבלוג כבר יודעת שאני רגישה מאוד לריחות של המוצרים בהם אני בוחרת להשתמש) ומבחינת השימוש הוא היה בסדר גמור - ניקה את העור ולא גרם לתחושת יובש לאחר מכן.






דוגמית של La Perla Divina:

La Perla Divina


המתואר כבושם חושני ונשי, והניחוח שלו מורכב מ:
תווים עליונים-  שילוב של מנדרינה, תות ושמפניה
תווי הלב- פרחי תפוז, ורדים ויסמין
תווי הבסיס-  וניל בורבון, אמבר אפור ועצים בהירים.

להבדיל מדוגמית אחרת של La Perla- J'aime La Nuit שהגיעה בגלוסיבוקס יוני ושאהבתי, במקרה שכאן לא התחברתי לריח החמצמץ מדי שלו שהתקבל עלי.






מגזין גלוסיבוקס ספטמבר:

מגזין


המגזין הפעם הוקדש ברובו לנושאים "שברומו של עולם" דוגמת ספרים וסרטים מומלצים ומתכונים חגיגיים, גיוון שלדעתי היה בהחלט מרענן ונהניתי לרפרף בו.



גלויות מבצע:


למעלה-Cetaphil , למטה - L'oreal


- 30% הנחה בקניית תרחיץ ניקוי לעור שמן של Cetaphil למימוש בסופר פארם/ניו פארם/בתי מרקחת פרטיים, בתוקף עד 31.12.12
- 25% הנחה בקניית מוצרי L'oreal Paris Elvive למימוש בסניפי שופרסל דיל/שלי, בתוקף עד 30.10.12




בשורה התחתונה ולמען ההגינות חשוב לומר שאין ספק שהמוצרים בקופסה החודש כיסו מעל ומעבר את עלות דמי המנוי שלי, ושמדובר בסה"כ במוצרים (שברובם) טובים ושימושיים ושנחמד לקבלם.
ועדיין לצערי וכמו שציינתי בתחילת הפוסט יש לי בשלב זה תחושה כללית של פספוס, הן לגבי המיזם בכלל והן לגבי קופסת ספטמבר.
ראש השנה, מועד חגיגי ומיוחד שמסמל התחלה חדשה, אולי לגלוסיבוקס הייתה כאן הזדמנות מצוינת למהלך כולל של ליטוש התדמית?..



ומי שעדיין לא נרשמה להגרלת יום ההולדת שלי שפתוחה עד ה- 10.10, מוזמנת לעשות זאת:

Comments

  1. אהבתי את הסקירה, עניינית ואמיתית!
    כמובן שכבר נרשמתי להגרלה :)

    ReplyDelete
  2. איזה אלופה מור!!! הגדרת את זה כ"כ נכון, אני לא מנויה וכל חודש אני על גבול להצטרף וכל פעם אני רואה את הקופסה ויש בי תחושה שזה לא זה.... לא בגלל הערך הכספי שלה, אבל חלש מבחינת מה שהם יכולים להציע ולגרות אותנו.... לא אטרקטיבי מספיק ולא מעניין מספיק.... ובאמת סקירה מעולה :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. תודה על המחמאות :)
      אני לגמרי יכולה להתחבר להתלבטות שלך- הזגזוג המתמשך של גלוסיבוקס לא מקל על קבלת החלטה לכאן או לכאן, יש להם כזה קונספט מנצח ביד וחבל שהם בכל זאת מפספסים...

      Delete
  3. איזה יופי של קופסא :)

    נכון לחודשים האחרונים אני רואה בעיקר שיפור ואני שמחה שלא ביטלתי את המנוי ונתתי צאנס. אני עדין מופתעת שנרשמתי לפורמט בלי לראות את הקופסאות...על סמך פרסומים בלבד...אבל אני שמחה שלאחר שהבנתי אך להנות מהקופסאות ואך להפוך אותם לפרומט המתאים עבורי, אני פשוט מרוצה.

    יעלי

    ReplyDelete
    Replies
    1. אני שמחה לשמוע שאת מרוצה מהקופסאות שלך באופן עקבי, חשוב שיש גם מנויות כמוך.
      עם זאת אין ספק שההתרשמות מהקופסה היא אינדיבידואלית ובעיני המתבונן בלבד, ואני חושבת שהדעות החלוקות לגביה רק מוכיחות עוד יותר שהמיזם טעון שיפור ושזה גם אפשרי - גלוסיבוקס רק צריכים לרצות לשפר (ויש כיום מספיק מומחים לנושא שיווק ותדמית בשוק שיוכלו לסייע להם בכך).

      Delete

Post a Comment