לגלות את ברצלונה - חלק א'

עבר קצת יותר מחודש מאז שנחתתי פה, וכפי שסיפרתי בפוסט קודם- ההספק בתקופת הזמן הקצרה הזאת היה רב מאוד. ונכון שאני לא ממציאה את הגלגל, אנשים רבים עשו זאת לפני ורבים אחרים עוד יעשו זאת אחרי, אבל שום דבר לא מכין אותך לחוויה האמיתית והמורכבת מאוד של להשאיר הכל מאחור- משפחה, חברים, עבודה, שפה, תרבות, ולהתחיל מחדש במקום זר. להיות זרה.

קיוויתי כמובן שאצלי זה יהיה אחרת והכל ילך חלק ובקלות כי בכל זאת אני דוברת את השפה והגענו לכאן בזוג, אבל יש רגעים של חרדה בסגנון "מה לעזאזל חשבתי לעצמי"? ורגעים של לחץ וחוסר אונים כמו איך בכלל עושים פעולה פשוטה של ביצוע קניות בסופרמרקט כשכל המותגים לא מוכרים לי או איך לוקחים קריאות מונה של חשמל, גז ומים בדירה החדשה ואת מי ואיך מעדכנים להעביר את החשבונות הללו על שמי??  ואיכשהו כל דבר שבארץ היה קל וזרם פה הופך לקשה ומעצבן. ועם כל ההשתדלות לשמור על אופטימיות ולהזכיר לעצמי שאין מושלם, יש נקודות של שבירה וחרטה על ההחלטה לעזוב את הארץ.

ואז אני יוצאת קצת לרחובות העיר, מטיילת ושוטפת את העיניים במראות כמו אלה:




















ונזכרת שזה באמת מה שרציתי. לחיות באירופה. לחוות שפה ותרבות זרה, לגלות אם אלה חיים שמתאימים לי ולזכור שהקלישאה של "כל התחלות קשות" תקפה במקרה הזה עשרת מונים, ואני צריכה לתת לעצמי את הזמן ומרחב הנשימה להסתגלות למציאות החדשה של חיי.


אז לטובת אלה מכן שכבר שאלו אותי לגבי המלצות על מקומות בברצלונה, אני שמחה לשתף על קצה המזלג בידע שהספקתי לרכוש, ומבטיחה שבעתיד יגיע פוסט (ואולי גם פוסטי) המשך בנושא.

קודם כל ברצלונה מחולקת לשכונות, כך שבבואכן לתכנן חופשה בה חשוב שתגדירו לעצמכן מה אתן מחפשות כדי שתבחרו מלון הממוקם בשכונה שתתאים לכן.
האזור המרכזי והמפורסם ביותר הוא זה שסובב את Placa Catalunya ומהווה את המוקד התיירותי של העיר, ממנה מתחילה בצד אחד שדרת Rambla המפורסמת (שמסתיימת בים, בקניון שנקרא Mare Magnum) ובצד השני מתחיל רחוב הקניות היוקרתי Passeig de Gracia, ואני חושבת שכאן זה המקום לעצור ולהזכיר שברצלונה, עם כל המחמאות שמגיעות לה, זכתה להבדיל גם בתואר המפוקפק "בירת הכייסים" של אירופה, ולכן תחסכו עוגמת נפש מיותרת ותשגיחו על התיק והארנק שלכן בכל עת, לכו עם התיק צמוד לצד הגוף או מקדימה ולעולם אל תתיישבו במקום כלשהו ותניחו אותו לצידכן- שיהיה תמיד עליכן.
משני צידי ה- Rambla ממוקמות 2 שכונות. אם עומדים עם הפנים לכיוון הים, בצד השמאלי נמצא Barri Gotic (הרובע הגותי) שמורכב מרחובות צרים ומשופע במסעדות שברובן מוגש תפריט ארוחות עסקיות מפנקות בצהריים בעלות שנעה בדרך כלל בין 10 ל- 13 יורו  ושתיים מהמוצלחות שניסיתי הן של מסעדת La Dolca Herminia ברחוב Magdalenes 27 ושל מסעדת Taller de Tapas ברחוב Comtal 28, ובנציגויות של רשתות מוכרות וטובות כמו זארה, מנגו, H&M, קיקו, סבון הישראלית (שמחירי מוצריה כאן, שימו לב, יקרים בהרבה מבישראל... יש צדק בעולם!), THE BODY SHOP, RITUALS, ל'אוקסיטן, YVES ROCHER ועוד ועוד:















בגותי תמצאו גם את הקתדרלה היפה שלו:


 ואפילו מוזיאון שעווה בקצהו הקרוב לים של הרובע.

בצידו השמאלי של הרובע הגותי מעבר לרחוב Via Laietana ובעצם במקביל לרובע נמצאת שכונה נוספת שנקראת Born, בה נמצא מוזיאון פיקאסו והיא מתאפיינת בריבוי של מסעדות ופאבים מקסימים. גולת הכותרת מבחינתי בשכונה זאת היא בזיליקה עצומה ומרשימה שנקראת Santa Maria del Mar:





בצד הימני של שדרת Rambla נמצאת שכונת Raval שבה ממוקם שוק Boqueria המפורסם. השכונה עצמה מאופיינת באוכלוסיות מהגרים ובני מיעוטים והיא בעלת אופי ייחודי.
אני ממליצה שאם החלטתן שהמלון שלכן יהיה קרוב לשדרה, תתמקדו במלונות שנמצאים ברובע הגותי.

אם תמשיכו ותרדו על השדרה בקו ישר עד הים, תגיעו לכיכר Portal de la Pau המרשימה שבמרכזה עמוד שבקצהו ניצבת דמות קולומבוס המצביעה (כך אומרים, אך הבנתי שהדעות בנושא חלוקות) לכיוון אמריקה. לאחר מכן תמצאו את עצמכן בטיילת ואם תחצו את הגשר תגיעו לקניון שהזכרתי קודם, Mare Magnum, הנחשב תיירותי מאוד ובו ישנם חלק מהמותגים שכבר ציינתי.

שכונה נוספת, השוכנת לחוף הים היא Barceloneta, כפר דייגים בעברה שכיום מהווה אזור תיירותי מתפתח ומתגוררים בה מהגרים רבים. עם הגעתכם לשכונה תבחינו במאפיין המרכזי שלה – חבלי הכביסה של תושבי השכונה ממוקמים על המרפסות החיצוניות ומתנפנפות בחופשיות לעיני העוברים והשבים. ברצלונטה היא שכונה שנעים לשוטט בה בשעות הערב המוקדמות, לשבת לשתות כוס קפה או אם אתן מחובבות פירות הים, יש שם (כמו בכל רחבי העיר) מסעדות מצוינות כדי להשביע את רעבונכן.

ובחזרה לכיכר קאטלוניה, שבצמוד אליה יש סניף ענק של Sephora:





רחוב  Passeig de Graciaשמצידה השני של הכיכר, מעבר להיותו עמוס בחנויות של כל מותגי היוקרה העולמיים (שאנל, פראדה, לואי ויטון וכן הלאה) מכיל משני צידיו 2 מהבתים המפורסמים של גאודי, Casa Batllo ו- La Pedrera








ומתחבר בסופו של דבר לאחת השכונות הכייפיות של העיר ששמה, כמה מפתיע- Gracia. השכונה הזאת, וסליחה מראש על השימוש במילה הבאה עם טעות כתיב מכוונת מראש, נחשבת כ"מאגניבה" של העיר. בתי קפה (אני ממליצה במיוחד על Creps Barcelona שהסניף שלה בשכונה נמצא ברחוב Verdi 15 והיא מגישה קרפים מלוחים ומתוקים אלוהיים), מסעדות, פאבים, בתי קולנוע, חנויות בוטיק של מעצבים צעירים, בקיצור שכונה שיש בה הכל מהכל, והיא שווה ביקור שוטטות של כמה שעות טובות.









אם תחצו את גרסיה ותמשיכו לעלות מעלה, הכיוון שתלכו אליו יהיה בעצם פארק גואל היפהפה, עוד אחת משכיות החמדה שגאודי השאיר לברצלונה.

שכונה נוספת הממוקמת קרוב יחסית למרכז (2-3 תחנות מטרו מכיכר קטאלוניה) היא L'Eixample השקטה והנעימה שבה גם נמצא המלון בו שהיתי כשהגעתי לעיר, Vila Emilia, והוא מומלץ בחום.
בקצה השכונה נמצאת גם כנסיית Sagrada Familia המפורסמת שכבר כתבתי עליה בפוסט קודם:





ויש כמובן את Placa Espanya שבה נמצאים זירת השוורים הישנה שכיום הפכה לקניון, מרכז הירידים והאירועים של העיר, ובקצה רחוב Maria Cristina שיוצא מהכיכר מתנשא Museu Nacional D'Art de Catalunya הנהדר (שבכל יום שבת בין השעות 15-18 הכניסה אליו היא חינם) שמשקיף על כל העיר ולאחריו אפשר להמשיך ולטפס לMontjuic- ולהגיע אל האצטדיון האולימפי ואל מבצר Montjuic.




ולמי מכן שחובבת כדורגל, ובעצם גם למי שלא, אסור לוותר במידה ומתאפשר לצפות במשחק כדורגל של הקבוצה המקומית המפורסמת בארסה, שבה משחק ליאו מסי הארגנטינאי. זכיתי לראות משחק כדורגל בין בארסה לגטאפה שבו מסי עלה על הדשא בדקה ה-60 של המשחק לאחר תקופה בה היה מושבת מלשחק בשל פציעה, ועדיין הבקיע 2 מתוך 4 הגולים שהיו לבארסה במשחק, ובנות, מי שלא ראתה את השמחה שאחזה באוהדי הקבוצה בעקבות חזרתו ובעקבות הגולים הללו, לא ראתה שמחה מימיה! אין ספק שזו חוויה מיוחדת גם למי שאין לה כל מושג בכדורגל כמוני.





לסיכום אני חושבת שהטיפ הטוב ביותר שאני יכולה לתת לתייר חדש בעיר הוא לא לפחד ללכת לאיבוד.
להסתובב בשכונות השונות, להיכנס לסמטאות ולהיתקל בחנויות מקסימות, לדעת שכל מסעדה באשר היא, גם אלה שהן "מלכודות תיירים" לשמן, פשוט טעימה בהנחה שאתן פתוחות כמובן לטעום דברים שונים ולאו דווקא מוכרים, ולזכור שהגעתן לעיר ידידותית, בטוחה ובעלת אקלים ים תיכוני שהופך אותה לאידיאלית לחופשה כמעט לאורך כל השנה. 
אז בהגיעכן לברצלונה תורידו לסלולארי את האפליקציה המעולה Google Maps או קחו מפה של העיר ושל המטרו, קנו כרטיס נסיעה (יש מכונות רכישה אוטומטיות בכל תחנת מטרו) התואם למשך התקופה שבאתן לבקר ותתחילו לטייל.

המלצות נוספות מאלה מכן שכבר ביקרו בעיר תתקבלנה בברכה בתגובות כאן למטה,

ועד הפעם הבאה, אדיוס מברצלונה!

Comments

  1. יופי של טיפים והמלצות "לגזור ולשמור" :-) תודה רבה ושבת נהדרת שתהייה

    ReplyDelete
    Replies
    1. תודה רבה, כיף לשמוע!
      שבת מקסימה גם לך ושבוע טוב שיהיה.

      Delete

Post a Comment